مجله مشاوره آموزشی کنکور، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مشاوره کنکور برنامه ۴ ماهه رایگان تا کنکور‌ کانال تلگرام مشاوره کنکور کانال تلگرام انگیزشی‌کنکور کانال جزوات کنکوری مشاوره تلفنی‌کنکور جمع بندی کنکور کنکور‌تجربی انگیزشی کنکور برنامه ریزی تحصیلی ، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مجله مشاوره آموزشی کنکور، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مشاوره کنکور برنامه ۴ ماهه رایگان تا کنکور‌ کانال تلگرام مشاوره کنکور کانال تلگرام انگیزشی‌کنکور کانال جزوات کنکوری مشاوره تلفنی‌کنکور جمع بندی کنکور کنکور‌تجربی انگیزشی کنکور برنامه ریزی تحصیلی ، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

کدام آزمون آزمایشی را انتخاب کنم؟

کدام آزمون آزمایشی را انتخاب کنم؟


سلام.. یکی از دغدغه های دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی ، چندگانگی بین انتخاب آزمون های آزمایشی مختلف میباشد. از آنجایی که این روزها درحال تصمیم گیری برای شروع پرقدرت هستند ، ما هم وظیفه داریم اطلاع رسانی های لازم را در این باره انجام دهیم.


یکی از مهمترین انتخاب ها ، انتخاب آزمون آزمایشی مناسب میباشد. چند سالی است که شرکت در آزمون های آزمایشی یکی از پارامتر های مهم در امر کنترل کیفی دانش آموزان شده است. در واقع دانش آموزان در آزمون های آزمایشی فرصت این را دارند آموخته های ۲ یا ۳ هفته ی گذشته ی خود را مورد سنجش قرار دهند. امروز سعی داریم نکاتی در این باره خدمت شما دوستان ذکر کنیم تا با ذهن باز بتوانید انتخاب خود را در این موضوع خاص انجام دهید.


 با توجه به برگزاری کنکور های آزمایشی به صورت وسیع در سطح کشور ، امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم ، این امر به صورت یک جریان آموزشی رایج ، در کشور مطرح است. بنابراین لزوم ارائه آگاهی های لازم به دانش آموزان شرکت کننده در این آزمون ها ، بر کسی پوشیده نیست. این آزمون ها برای دانش آموزان ، در حکم بازی های تدارکاتی برای آمادگی جهت مسابقه ی اصلی یعنی کنکور است. به هر حال تبدیل کنکور های آزمایشی به اهداف کوتاه مدت در راستای هدف بزرگ(کنکور سراسری) ، میتواند یک محرک قوی جهت آمادگی دانش آموزان در دوره ی نسبتأ طولانی این رقابت باشد و همچنین در امر برنامه ریزی کنکور نیز میتواند این دسته از داوطلبان را یاری کند از جمله در ارتباط با پیش نیاز ها و دوره و مرور و …


معیار های انتخاب آزمون های آزمایشی

 قدمت آزمون آزمایشی

قدمت آزمون باعث میشود تا در طول مدت زمان طولانی اشکالات برنامه های راهبردی آزمون ها مشخص شود و ما با برنامه ی راهبردی کم نقص تری رو به رو باشیم.در این پارامتر آزمون گاج به عنوان تازه تأسیس ترین آزمون ، نمره ی قابل قبولی رو کسب نمیکند.


جامعه آماری

جامعه ی آماری یکی از پارامتر های مهم در انتخاب آزمون آزمایشی تلقی میشود. جامعه ی آماری بالا باعث میشود که نتیجه ی کسب شده به نتیجه ی کنکور ما نزدیک تر باشد. هر چقدر جامعه ی آماری بالاتر باشد نتیجه نیز نزدیکتر خواهد بود. در ارتباط با این پارامتر خاص ، آزمون قلمچی از تمامی آزمون ها دارای جامعه ی آماری بالاتری است.


کیفیت سوالات

در ارتباط با کیفیت سوالات موضوعات مختلفی مطرح میشود که از حوصله ی بحث ما خارج است. کیفیت سوالات در آزمون های آزمایشی ، تحت عنوان نزدیکی سوالات آزمون های آزمایشی به سوالات کنکور از نظر میزان سختی و تیپ سوالات تعریف میشود. گاهی اوقات برخی از مؤسسات میگویند که ۸۰% سوالات کنکور سال گذشته در آزمون های آزمایشی در طول سال این مؤسسات بوده ، در صورتی که این آمار غلط میباشد و باید این موضوع را خاطرنشان کرد که منظور این نیست که سوالات پیشگویی شده ، بلکه فقط تیپ سوالات کنکور ، در آزمون های آزمایشی یک مؤسسه ی خاص بوده ، که این امر کار سختی نیست. و معمولأ این پیشبینی را دبیران نیز میتوانند انجام دهند و یا با بررسی سوالات کنکور های ۱۰ سال اخیر به این درک میتوانیم دست پیدا کنیم.


در ارتباط با پارامتر کیفیت سوال ، آزمون گزینه دو و سنجش در این پارامتر بهتر از گاج و قلمچی عمل کرده است.


برنامه راهبردی یا نقشه ی راه در طول یکسال

این پارامتر از نقطه نظر مشاوران به عنوان مهمترین پارامتر در انتخاب آزمون تلقی میشود. در این پارامتر آزمون قلمچی از تمامی آزمون های دیگر بهتر است. این پارامتر به قسمت های ریزتری که در پایین ذکر کردیم تقسیم بندی میشود:


تعداد آزمون های آزمایشی : در این پارامتر آزمون قلمچی با برگزاری بیشترین آزمون آزمایشی از تمامی آزمون های دیگر بهتر عمل کرده است.


تقسیم بندی و بودجه بندی مخصوص به هر آزمون : در این پارامتر نیز آزمون قلمچی به دلیل داشتن تعداد آزمون بیشتر بهتر عمل کرده است و توانسته مطالب را به خوبی در طول آزمون های دو هفته ای خود پخش کند.


دوره و مرور های در طول سال : در این پارامتر نیز آزمون قلمچی به میمنت داشتن آزمون های بیشتر ، فرصت بیشتری برای قرار دادن دوره و مرور پیدا کرده است.


رعایت کردن پیش نیاز ها: یکی از مهمترین پارامتر ها در قسمت برنامه راهبردی همین موضوع میباشد. در این پارامتر ، آزمون گزینه دو با آزمون قلمچی یکسان عمل کرده اند و تفاوت چندانی میان این دو دیده نمیشود.


مبحثی کار کردن

این پارامتر نیز از موضوعات مورد بحث میباشد که هم آزمون گزینه دو و هم آزمون قلمچی در این پارامتر نه خیلی قوی عمل کرده اند و نه خیلی ضعیف و تا حدودی این موضوع را رعایت کرده اند.


هزینه

در ارتباط با این موضوع ، ازمون قلمچی دارای بیشترین هزینه و خدمات جانبی میباشد  ، آزمون گزینه دو هم در رده ی دوم و آزمون سنجش هم مناسب ترین هزینه را دریافت میکند.


در ارتباط با خدمات قلمچی در فایل صوتی مفصل بحث کرده ایم و نکات بسیار مهمی را متذکر شده ایم.


در نهایت بنده آزمون های قلمچی را به دلیل داشتن برنامه راهبردی مناسب تر ، در اولویت قرار میدم ولی به دلیل برخی سیاست های اشتباه قلمچی که در فایل صوتی ذکر کرده ام پیشنهاد میکنم دانش آموزان در تابستان به آزمون های گزینه دو بروند و از مهر وارد آزمون های قلمچی شوند.