مجله مشاوره آموزشی کنکور، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مشاوره کنکور برنامه ۴ ماهه رایگان تا کنکور‌ کانال تلگرام مشاوره کنکور کانال تلگرام انگیزشی‌کنکور کانال جزوات کنکوری مشاوره تلفنی‌کنکور جمع بندی کنکور کنکور‌تجربی انگیزشی کنکور برنامه ریزی تحصیلی ، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مجله مشاوره آموزشی کنکور، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

مشاوره کنکور برنامه ۴ ماهه رایگان تا کنکور‌ کانال تلگرام مشاوره کنکور کانال تلگرام انگیزشی‌کنکور کانال جزوات کنکوری مشاوره تلفنی‌کنکور جمع بندی کنکور کنکور‌تجربی انگیزشی کنکور برنامه ریزی تحصیلی ، مقاله ،کتاب، پایان نامه ، ترجمه

اشکالات برنامه ی راهبردی آزمون های قلمچی

اشکالات برنامه ی راهبردی آزمون های قلمچی


یکی از نکاتی که دانش آموزان باید به آن توجه کنند ، اشکالات آزمون های آزمایشی در طول سال میباشد. آزمون های آزمایشی با وجود فوایدی که دارد ، اشکالاتی نیز در آنها مشاهده میشود. در مورد برنامه ریزی های درسی برای آزمون های آزمایشی یکی از فاکتور های مهم دانستن اشکالات آزمون های آزمایشی میباشد. در این فایل صوتی به اشکالات برنامه راهبردی آزمون آزمایشی قلمچی میپردازیم. این فایل بسیار مهم میباشد و حتمأ نکات را رعایت کنید.


حتما این نکات رو با مشاور خودتون در میان بگذارید و یا اگر مشاور ندارید، این نکات را در برنامه ریزی شخصی خودتان در طول سال لحاظ کنید.


بعضی از آزمونها اشکال حجمی دارند یعنی داوطلب نمی تواند در عرض دو هفته همه بودجه بندی آن آزمون خاص را تمام کند. به همین دلیل می بایست از همین الان بخشهایی از آزمونهای سنگین پیش رو را در برنامه خود بگنجاند.


اولین ایراد مربوط به درس ادبیات است. برنامه همه آزمونها چه قلمچی چه گزینه دو چه گاج چه سنجش، ادبیات را به صورت درس محور جلو میروند. داوطلب مجبور میشود هر درس را جداگانه از نظر زبان فارسی، آرایه و قرابت بررسی و مطالعه کند که باعث گسسته شدن مطالب میشود. درس ادبیات فارسی میبایست به صورت موضوعی و مبحثی مطالعه شود نه درس به درس. یعنی زبان فارسی را با هم بخواند. برای مثال سه روز اول قرابت معنایی دروس آزمون را کار کند، سه روز بعدی لغات را همه با هم کار کند و سه روز بعدی تاریخ ادبیات را کار کند.


پس برای مطالعه ادبیات جهت جلوگیری از فراموشی و پیوسته بودن مطالب، به صورت موضوعی کار کنید. در فایل صوتی روش برنامه ریزی برای آزمونها گفتیم که درسها را از سخت به آسان برنامه ریزی کنید و قسمتهای سنگین همان اول هفته باشد که در ادبیات این قسمتهای سنگینتر شامل زبان فارسی و آرایه و قرابت معنایی میشود. در هفته دوم هم لغت و املا و تاریخ ادبیات را قرار بدهند.


در مورد آرایه ها هم آزمون به یکباره تمام آرایه ها را در آزمون قرار میدهد یعنی در بازه زمانی دو هفته ای باید آرایه های تضاد و پارادوکس، استعاره و تشبیه، کنایه و مجاز، اسلوب معادله و حسن تعلیل، ایهام و تناسب،جناس، حس آمیزی، تشخیص، اغراق، تلمیح باید مطالعه شوند که یک اشکال آزمون است. پس حتما آرایه ها را قبل از آزمون از همین الان کار بکنید چون همه آرایه ها در آزمون مورد سوال قرار میگیرند.


در درس عربی از آزمون دوم به بعد ۸ سوال ترجمه و تحلیل صرفی و شکّل وجود دارد که میبایست اینها را بلد باشید یعنی آزمون کاری ندارد که شما بلدی یا نه و در آزمون درصد کمی میزنی و تصور میکنی در عربی ضعف داری در صورتیکه اینچنین نیست. پس حتما از همین الان مبحث ترجمه را نیز کار بکنید چون ۸ تا سوال در کنکور دارد و ۳۲ درصد عربی را تشکیل میدهد. ولی ایراد آزمون این است که از آزمون دوم به بعد ترجمه سوال دارد بدون اینکه آمادگی قبلی برای داوطلب ایجاد کرده باشد.


برای مثال در ترجمه موصوف صفت مضاف الیه به صورت یک سه دو ترجمه میشود یعنی اول موصوف بعد سومین کلمه مضاف الیه و دومین کلمه که صفت یا مضاف است. این قواعد هم در بخش وصف و اضافه است که از آزمون سوم آذر به بعد در برنامه است ولی از آزمون پنجم آبان در قسمت ترجمه از همین مبحث سوال می آید. پس حتما ترجمه را قبل از رسیدن آزمون هم شروع کنید.


در درس زبان انگلیسی، به دلیل کمتر بودن تعداد درس های زبان انگلیسی ، پیشروی آزمون بسیار کند است که خسته کننده میشود. حتما در درس زبان از برنامه آزمون جلو بزنید و زودتر به آزمونهای جامع و تستهای جامع و ریدینگ و کلوز بشوید.


وقتی برنامه آزمونهای نیمسال اول را با نیمسال دوم مقایسه میکنیم متوجه میشویم که در ابتدای نیمسال اول آزمون خیلی کند پیش میرود. برای مثال در درس زیست یک آزمون از پروتئین سازی شروع میکند و در آزمون دوم تمام میکند و در آزمون بعدی دوباره همین پروتئین سازی را تکرار میکند یعنی در سه آزمون پروتئین سازی از اول تا آخر سه بار دوره میشود ولی زنتیک جمعیت که در آزمون اول دی ماه آمده فقط یکبار در ۲۲ دی ماه دوره میشود ولی پروتئین سازی پنج بار در آزمون قرار دارد.


پس حتما از همان آزمون اول، حجم بیشتری را پوشش دهید و به برنامه آزمون اکتفا نکنید و جلو بزنید از برنامه تا در آزمونهای بعدی از حجم مطالب کاسته شود. افرادی که تابستان را از دست داده اند حتما حتما این کار را انجام دهند و اگر میبینی که خودت نمیتوانی این اشکال و ایرادهای آزمون را تشخیص و پوشش بدهی، از کمک یک مشاور استفاده کن. چون شما یک بار این مسیر را تا کنکور میخواهی تلاش کنی و نتیجه بگیری و جایی برای سعی و خطا نیست و اگر نمیتوانی، به شانس واگذار نکن.


درس زبان فارسی را روی پنج درس بیشتر وقت بگذارید. یعنی تکواژ و واژه، ساختمان واژه، گروه اسمی، اجزا جمله و ویرایش به علاوه املا. پس در نیمسال اول همین پنج مبحث را خوب کار کنید و در نیمسال دوم مابقی دروس زبان فارسی را کار کنید.


در آزمونها درس زیست شناسی از بقیه درسها سریعتر پیشروی میکند. مخصوصا در قسمت پایه که در آزمون ۲۱ مهر سه فصل اول زیست سال دوم است و در ۵ آبان گوارش و تبادل گازها است و در یک آزمون هم کل گردش مواد است و در ۳ آذر کل پایه رو تقریبا مرور میکند که با پیش در جمع میشود ۱۰ فصل . پیشروی زیست آزمون خیلی سریع است و بچه های تجربی باید بیشترین زمان را به زیست اختصاص دهند چون اگر از برنامه آزمون عقب بمانید چرخه عقب ماندن شروع میشود و به سختی میتوانید به برنامه برسید.


آزمون ۱۷ آذر را خیلی توجه کنید. از همین الان برنامه این آزمون را مطالعه کنید تا از حجم آزمون کم شود. اگر در آزمون ۱۷ آذر که دوره و مرور در دروس مختلف دارد ، دیدی داری عقب میفتی و نمیتوانی همه برنامه آزمون را تمام کنی نباید همه بودجه بندی را به صورت سطحی جمع کنی. بهتر است نصف برنامه را جمع کنی ولی کامل مسلط باشی و مطالبی را که قبلا خوانده ای را دوره کن و مسلط بشو که این کار خیلی بهتر از جمع کردن همه بودجه بندی به صورت سطحی و کم تسلط است.


قسمت گیاهی زیست در ۱۴ اردیبهشت جمع بندی میشود که خیلی دیر است. پیشنهاد میکنم وقتی به ۲۲ دی رسیدی که برای جمع بندی پیش یک است و سه هفته هم زمان دارد قسمت گیاهی را پوشش دهی و گیاهی سال دوم را در این آزمون بخوانیم و جمع بندی کنیم چون گیاهی بهتر است که با هم خوانده شود تا بهتر در ذهن بماند.


در رشته ریاضی، ریاضی پایه خیلی زیاد در برنامه است پس اصلا سهل انگاری نکنید چون پیش نیاز میباشد. مثلا اگر مثلثات را بلد نباشی در حد و پیوستگی و مشتق و کاربرد مشتق دیفرانسیل، به مشکل برمیخوری. حتما برای گسسته و هندسه تحلیلی زمان صرف کنید چون برنامه آزمون خیلی در این زمینه خوب پیش میرود.


اگر از همین نیمسال اول به فکر نباشید،در نیمسال دوم در آزمون ۲۰ بهمن و ۴ اسفند به راحتی خیلی از بچه ها عقب می مانند. آزمون ۲۰ بهمن فوق العاده سنگین است. چون هم در عمومی ها و هم در اختصاصی ها حجم بسیار زیادی را در آزمون قرار داده است. آزمون ۴ اسفند هم به همین صورت است. که این دو آزمون دو تا از مهمترین اشکالات آزمون هستند که پیشروی و مرور و حجم سنگینی از دروس را به یکباره قرار داده است. اکثر بچه ها به این آزمونها نمیرسند و اکثرا مطالب را ناقص می خوانند و به مشکل برمیخورند.


برای انتخاب زوج درسها، درسی را بردارید که ضعیفتر هستید و کار بیشتری میبرد چون در نیمسال دوم آزمون به سرعت پیشروی میکند و فرصتی برای محکم کردن پایه و رفع اشکال و ایرادهای درسی باقی نمیماند. حتما فایل صوتی عدم مطابقت برنامه آزمون و کلاس درس را هم گوش بدهید.


موفق و پیروز باشید.